.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبرناخوشایند دیگری برای کشاورزان شمالی
مذاکرات جدید دولت برای خرید برنج از تایلند !
وی گفت: بر اساس اطلاع سفیر ایران مذاکرات برای خرید برنج با کیفیت مناسب از این کشور آغاز شده و ما امیدواریم متقابلاً آن کشور از خرید محصولات صادراتی ایران که هم اکنون بخشی از نمایندگان آن در این هیات اقتصادی حضور دارند، اقدام جدی‌تری به عمل آورند...
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و تایلند خبرداد و گفت: بنا بر اعلام سفیر ایران در بانکوک، مذاکرات برای خرید برنج با کیفیت مناسب از تایلند آغاز شده است.

به گزارش شمال نیوز ،  غلامحسین شافعی در دیدار با وزیر تجارت تایلند گفت: سیاست‌های جدید دولت روحانی در صحنه سیاسی و اقتصادی بین‌الملل توانسته منجر به توسعه روابط ایران با دنیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: دیپلماسی اقتصادی خواهد توانست به دیپلماسی سیاسی کمک کند و قرار است فصل نوینی در ارتباط با ایران با سایر کشورهای دنیا البته با اولویت توسعه روابط با کشورهای دوست آغاز شود.

وی با اشاره به قدمت 400 ساله روابط ایران و تایلند تصریح کرد: هرچند موضوع تحریم‌ها متاسفانه تأثیر نامطلوبی بر روند مناسبات اقتصادی دو کشور گذاشته و آن را در سال‌های اخیر کاهش داده است، اما هم اکنون با رفع تدریجی مشکلات بانکی می‌توان به همکاری دو جانبه و چند جانبه به‌ویژه در حوزه کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و عراق که از اقتصاد ایران اثرپذیر هستند پرداخت.

شافعی ادامه داد: فعال کردن کمیسیون مشترک بازرگانی بین دو کشور را که بیش از 3 سال تشکیل نگردیده، ضروری است و تهاتر کالا بین دو کشور را محور مهم این دور از روابط دو کشور دانست.

وی گفت: بر اساس اطلاع سفیر ایران مذاکرات برای خرید برنج با کیفیت مناسب از این کشور آغاز شده و ما امیدواریم متقابلاً آن کشور از خرید محصولات صادراتی ایران که هم اکنون بخشی از نمایندگان آن در این هیات اقتصادی حضور دارند، اقدام جدی‌تری به عمل آورند.

همچنین چات چای ساری کولیا، وزیر تجارت تایلند نیز در این دیدار گفت: تایلند بیش از 7 قرن قدمت ندارد در حالی که ایران دارای تمدن 3 هزار ساله می‌باشد و ما چون برادر کوچک‌تر به برادر بزرگتر خود نگاه می‌کنیم.

وی با ابراز خشنودی از سیاست‌های مدبرانه ریاست جمهوری ایران در صحنه بین‌المللی افزود: ایده‌های دکتر روحانی مورد استفاده ما نیز قرار می‌گیرد و این اعتقاد ایشان که چنانچه سیاست تغییر یابد اقتصاد هم قوی می‌گردد، مورد تایید ما نیز هست.

ساری کولیا گفت: تایلند در زمینه کیفیت محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج تلاش بسیاری زیادی کرده و از آنجا که در تایلند مشکلی به نام کمبود آب وجود ندارد، محصولات کشاورزی خوبی را برای ارایه داریم.

وزیر تجارت تایلند همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکلات اقتصادی فی مابین هرچه زودتر برطرف شود تا همکاری متقابل و سرمایه‌گذاری مشترکی بین دو کشور صورت گیرد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهرام اطاقسرایی 13 مهر 1393
پس بحث خودکفایی چی تولید ملی چی اقایان مسول شماهافقط در حد حرفید پس عمل شما کیه که کشاورز از عمل شما دعا برجان شما کند نه فش نفرین امسال هم نرخ جدید اعمال کردین برنج کشاورز دست چه قشری بود کشاورز تا کی باید نابلدی کارشمااقایان مسول پس دهد شماها دنبال پست ومقام پول صندلی غرق شدید که به فکر کشاورز نیستید فقط بلدین بگین ماکشاورز زادیم پس کی عمل شمافرامیرسد چرا برنج استان مارو صادر نمی کنید به کشورهای تایلند ببینید عکس عمل مقامات کشور اونجا چیه اگر اجازه این کارو دادند حداقل اورضه یک کاروجهادکشاورزی نشون بده متاسفانه اسم مقدس هم جهادوهم کشاورز خراب کردند اقایان مسول باعث وبانی این کارها روزی تونشو پس میدن له کردن قشر زحمتکش فقط برای رسیدن به منفعت خودشون به این فکرکن که چوب خدا صدانداره سراخر بادومتر کفن باید بریم
حبیبی 14 مهر 1393
استاندار جان که سرش گرم کارهای روزمره هست . الان صبر می کنه تا برنج ها وارد بشه و بعدش چند تا نامه میده که دیگه فایده ای نداره . ما که از اول گفتیم این آقا بدرد استانداری نمی خوره اما کو گوش شنوا ؟
جواد 14 مهر 1393
نمایندگان مازندران کجا هستند ؟؟/ چرا حرفی نمیزنند ؟ وقت رای گیری و انتخابات فقط سروکله شان پیدا میشه!!!
پاسخ ها به این نظر
محمد 14 مهر 1393
آقا جواد ناراحت نباشيد نمايندگان در خارج از كشور هستند يكي اينچئون ديگري آلمان و...........
- 14 مهر 1393
مصرف برنج كشور درحدود دوميليون وهفتصد هزار تن ميباشد(2700000)ميباشد وتوليد برنج در حدود دوميليون ودويست هزار تن(2200000) ميباشد نياز كشور براي واردات پانصد هزار تن (500000) است اما دراثر واردات بي برنامه يا باهدف نابودي توليد بيش از نياز مجوز واردات صادر ميشود.مشخص است كه اين عمل واردات هدف دار ميباشد وچه كسي ميتواند اين هدف را متوقف كند خدا ميداند؟نمايندگان دو استان شمالي كشور هم اين موضوع راميدانند اما در رسانه ها ودر سخنرانيها در حوضه ومحل انتخابي اعتراض ميكنند .نه درمجلس و.......چون همين اقايان نمايندگان هستند كه باين سفرها تشريف ميبرند واز مزاياي سفر وماموريتهاي دلاري سود ميبرند .
نا شناس 14 مهر 1393
* زمانی که از حرف نا امید شن دست به تخریب و اسلحه می برند
* نماینده ها که انتخاب کردید ملاکتان چی بود اشتباه از اول است
* آنان که با حقوق اندک می روند و میلیلرد بر می گردند تا وانش را ما و کشا.رزان باید بدهیم
محمد93 14 مهر 1393
نمایندگان مازندران اگه الان حرفاتونو نزنید دیگه از مردم مازندران انتظار رای نداشته باشید اتمام حجت
نا شناس 13 مهر 1393
از ماست که بر ماست
شمالی 16 مهر 1393
همین بی مسئولیتی مدیران رو ثابت میکنه دیگه،تقریبا دو هفته پیش بود ک ادعا می کردن دارن جلوی واردات برنجو می گیرن البته نظر داده بودم که این ادعا در حد حرف، واقعا جای تاسف داره ،جدی جدی دولت عزم ملی کرده برای نابودی کشاورزان...
شهروندبابلی 17 مهر 1393
قابل توجه نمایندگان مازندران در مجلس وخصوصا آقای نیاز آذری عضوکمیسیون کشاورزی مجلس
آقای ناصری آقای نیازآذری لطفا انتظار رای نداشته باشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.